בוקר בביה"ס - סיפור של ילד

דף הבית >> מאמרים >> בוקר בביה"ס - סיפור של ילד
 
בוקר בביה"ס - סיפור של ילד

התרגול עם כיתות הלימוד בבתי הספר נתן לנו פרספקטיבה רחבה על היקף ההשלכות של ניהול הבוקר והיום שלנו. כל אחד מהם מגיע מעולמו, מהבוקר שלו. הנחת היסוד שלנו היא שתחילת היום היא הבסיס להמשך היום מתוך כך הרפיה בתחילת היום מיישרת קו בין הילדים למורה, בין הילדים לסביבה ובין הילדים לעצמם. גם בין המורים לעצמם...
הנשימה שניקח בתחילת היום תאפשר לנו לעצור ולהקשיב.  

באחד השיעורים בכיתה, לאחר תרגול הרפית בוקר שבה נתבקשו הילדים לתכנן את יומם בדרך הנעימה להם, סיפר אחד התלמידים על הקושי שלו. הילד קם למציאות שבה, מתוך כורח החיים, הסבתא היא זאת ששולחת אותו לביה"ס. האם והאב יוצאים לעבודה השכם בבוקר, עוד בטרם התעורר. הילד סיפר שהוא קם עצוב בבוקר, והולך עצוב לביה"ס.
השאלה ששאל היא האם ואיך יכול להיות לו 'בוקר טוב'? הרי אמא איננה, ואבא לא נוכח בבוקר שלו...
בשיחה איתו נוכחנו לדעת שהוא בוחר להתמקד בקושי בתסכול. המיקוד בקושי יוצר אצלו תגובה אלימה כלפי כל ילד שמגיע ממקום אחר. הוא משווה את הבוקר שלו לבקרים בבתים אחרים (בהם האם או האב נוכחים).
דור סיפר שלאחר תרגול של הרפיות בוקר נוכח כי התגובות שלו התמתנו. בשיחה עם דור עלה כי הוא הצליח למצוא דרך חדשה לבניית תבנית הבוקר שלו.
התחלנו בעבודה איתו שכללה תרגילי הדמיה, שחרור ותודה.
דרך הדמיית הבוקר שלו בזמן הרפיה הילד למד לזהות היכן המצוקות שלו וכיצד ליצור תבנית חשיבה חלופית לזמן קושי. הילד הוא זה שמצא את תבנית החשיבה המתאימה לו בדיוק ולפיה בנה תבנית בוקר חדשה, המיטיבה ומשרתת אותו. בטכניקה הזו יוכל להשתמש בכל עת...
גילינו שבזמן שכל הכיתה עברה את אותה הרפיה, כל ילד למד לזהות את נקודות החולשה והחוזק שלו ולהשתמש בהם לצרכיו.

 "אני בונה לעצמי מחדש תמונת חיים המתאימה לי ומוצא את התשובה בתוכה". כך התפתחה ההבנה שהתחושות שלו בבוקר תלויות בו!  

דרך התרגילים ושליחת בועה של אהבה בבוקר לעצמו, לאמו, לאביו ולסבתו, סיפר הילד שההתעוררות הפכה להיות נעימה ומיטיבה יותר. הילד למד לראות את היום כבר בשלב ההתעוררות בצורה הנעימה לו ביותר. כך גם ההגעה לביה"ס, השלום הראשון לחברים והחיבור להווית ביה"ס. השפעה עצומה היתה לתפקוד הכללי שלו למשך כל היום, בעיקר זמני ההשכבה שהתקצרו. הילד הבין שהוא לא צריך למשוך זמן בלילה עם ההורים כדי לפצות את הזמן האבוד בבוקר. נעלמו הפחדים שבאו לידי ביטוי בחלומות הלילה, השינה הפכה להיות רגועה יותר.
היחס אל הסבתא, האמא והאב הפך להיות מיטיב ומבין שאת סדר יומם לא ניתן לשנות, אך את ההתיחסות שלו דווקא כן. לטובתו.

אנו לא שופטים או משווים את היום שלנו לימים של אחרים. אין מתכון לבוקר טוב אחד. אנו יוצרים את הבוקר שלנו, כל יום מחדש. ככל שנקדים להסביר לילדים וניתן להם תרגילים מעשיים להצלחה, כך נתרום להם בהמשך.
 

 
Top pageלראש העמוד                                                                  יפית מונטיפיורי 054-2277962 | תמר חנן 054-4218708 | info@t-sheket.co.il